2009. december 4., péntek

Megmondó

Belefutottam ma egy "megmondó" emberbe. A Margit körútról szerettem volna jobbra bekanyarodni a Retek utcába, de piros lett a lámpa. A kiegészítő lámpa ugyan világított jobbra, de az én értelmezésem szerint csak közvetlenül jobbra (ebben az estben a Lövőház utcába) lehet bekanyarodni. Onnan ugyanis akár jöhetnek is kifelé a körútra.

Álltam tehát a pirosnál, a mögöttem álló pedig nyomja a dudát. Én óvatos és türelmes vagyok, így nem reagáltam. Egyszer csak azt látom, hogy kiszállt és jön oda hozzám; kopog az ablakomon.
– Ilyenkor azt jelzi a lámpa, hogy lehet jobbra kanyarodni – fakadt ki.
– Igen,– mondom a Lövőház utca felé mutatva – de onnan jöhetnek.
– Nem,– feleli – csak most jöhetnek – és épp jöttek onnan. – Meg kellene tanulni a KRESZ-t! – zárja beszélgetésünket, de én úgy érzem, nincs igaza.

Szerintem csak közvetlenül ott lehet kanyarodni, és ha a közlekedést szervezők mégsem így gondolták, akkor nagyon furcsa, hiszen abból a sávból nem lehet egyenesen továbbmenni, miért nem egyszerűen csak zöld a lámpa?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése