2010. március 10., szerda

Vizsga

Pénteken le fog járni a Neon forgalmi engedélye, emiatt már napokkal ezelőtt körbekérdeztem, hogy mi ilyenkor a teendő. Valami iszonyatos tortúrára és kalamajkára számítottam. Meglepődtem, mert mindenki azt mondta, hogy semmi extra, felhívod a szerelődet, és intézi. Felhívtam. Mondta is, hogy nem lesz semmi gond, ismerik az autómat, minden rendben lesz, mialatt megreggelizem, kész is minden. Meglepődtem, mert nem így lett...

Mivel nem volt kedvem éjaszkára megválni az autómtól, úgy beszéltük meg, hogy reggel fél nyolcra Mátyásföldre megyek, és onnan megyünk a vizsgahelyre. István kicsit elaludt, így fél óra várakozás után indultunk csak. Mint megtudtam, tisztára mosva illik vinni a verdát, ami persze logikus is, hiszen orvoshoz is tisztán megy az ember; így emiatt még pluszban meg kellett állnunk egy gyors mosásra.

Megérkeztünk a vizsgahelyre, ami egy város széli Mercedes szalonban van. Odaadtuk az embernek a forgalmit, kulcsot és az adataimat, majd leültünk megreggelizni. Beszélgettünk mindenféléről, telt múlt az idő, egyszer csak jött egy telefon Istvánnak, hogy nem találják a motorszámot. Gyorsan kinyomoztuk, hogy az önindító környékén van, megköszönték, ám később jött egy manus és közölte, hogy gond van, mert olvashatatlan, az meg ugye nem sok jót jelent...

István vad telefonálásba kezdett, megpróbálta kideríteni, mit lehet ilyenkor csinálni. Nekem maximálisan az volt a célom, hogy teljesen legálisan tiszta legyen az autó, mint ahogyan eddig is annak tudtam. Csalódott voltam, hogy nem lettünk túl a vizsgán, de legalább megtudtuk, hogy a Közlekedési Főfelügyeletnél ezt el lehet intézni. Szerencsére van ott fórumos ismerős is, így felvettük vele a kapcsolatot. Holnap vele találkozom, és reményeim szerint elintézzük a dolgot.

Úgy látszik, mégsem volt teljesen hibás az a feltevésem, hogy annakidején mókoltak valamit az autóval –talán épp a kereskedők–, hiszen furcsa volt, hogy a vezérműszíj cserénél az alvázszám alapján rendelt alkatrész nem stimmelt a kocsiba. Nem mondom, hogy összeállt a kép, de annyit lehet sejteni, hogy újabb motor van benne, mint amit az alváz sugallna és persze lehet, hogy pont emiatt ilyen fasza a gép. Mert egyébként az; ehhez semmi kétségem nem fér. Csakhogy fiatalabb a motor, mint az alváz vagy az autó.
Csak ugye az bosszant, hogy júliusban az autó megvétele előtt pont azért fizettem a srácoknak nem kevés pénzt, hogy az ilyen dolgok kiderüljenek. Bár az is igaz, hogy ettől a ténytől valószínűleg pánikrohamot kaptam volna, és nem veszem meg az autót. Ami persze tök nagy hülyeség lett volna, hiszen tudjuk, hogy nagyon jó kis kocsi, amit vétek lett volna kihagyni.

Mindegy, holnap minden kiderül, csak sikerüljön időben elszabadulnom a munkából.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése