2010. január 30., szombat

Már megint hó...

Úgy terveztük, ma lemegyünk a v8-as arcokkal Balatonfüredre egy kicsit korcsolyázni, csúszkálni.
A Balatonra ugyan nem jutottunk el, de a csúszkálás megvolt...



Még az éjjel elkezdett esni a hó, reggelre 25 centi esett. Természetesen takarítással indult a nap; több mint negyed óráig tartott, úgy hogy a csajom is segített.

A mi utcánkban persze nem takarították el a havat, ennek ellenére nem volt gond az elindulással. Hamar rá kellett jönnöm azonban, hogy bizony ekkora hóesésre nem készült fel a Főváros. Mint kiderült, nem csak a mi utcánkban nem takarították el a havat, hanem a környező összes többiben sem. Mi több, a főbb utakon is épp hogy csak elkezdett olvadni a sózástól. Ettől persze csak csúszós latyak lett, amiben a téli gumi ellenére is folyamatosan csúszkált az autó. Gyakorlatilag az összes vezetéstechnikai segédelektronika (abs, kipörgésgátló, stb.) folyamatos használata ellenére is teljesen instabil volt a kocsi. A legtöbb kanyarban kicsúszott az autó feneke, szinte sosem tudtam az eltervezett helyen megállni, sőt volt egy lámpa, ahol sikerült "kilinccsel előre" megállni. Azt hiszem, ekkor döntöttem úgy, hogy visszafordulunk. Megerősített ebben a döntésemben az is, hogy a következő saroknál láttam egy autót keresztben állni az árokban, a villamos síneken.

Nem gondoltam magam gyávának, úgy éreztem, tisztában vagyok a képességeimmel és a körülményekkel. A képességeim maradtak volna alul, ha hagyom.

Most utólag bánom kicsit, mert jó alkalom lett volna ez gyakorolni valami biztonságos helyen. Persze egyrészt nem tudok biztonságos helyet, másrészt el is kellett volna jutni odáig.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése