2010. április 5., hétfő

Nyári gumi II.

Mindig is szerettem a versenyautók agyonfeliratozott, agyonmatricázott kinézetét, és valahogy ehhez nagyon hozzátartozott a fehér betűs gumi is. Kicsit utánajártam a dolognak és megtudtam egy két érdekes apróságot.

Megtudtam, hogy eleinte minden gumi fehér volt, csak ennek nem volt eléggé jó a kopásállósága, elkezdték a futófelületet vulkanizált gumiból csinálni. Így születtek meg a fehér falú gumiabroncsok.
Később már az egész abroncsot fekete gumiból csinálták, de a reklámérték miatt a márkanevet (különösen a versenyautóknál) továbbra is fehér gumiból öntötték, tehát ha ilyet látunk, az bizony nem fehér festék, hanem fehér gumi. Az ilyet Raised White Letters (RWL), vagy Outlined White Letters (OWL) típusjellel el is szokták látni, és ma is kaphatóak, elsősorban pickupok és 4x4-es autók méreteiben.

Sajnos a Neon méretében nem találtam sehol, de azért én egy kicsit elbohóckodtam a gondolattal.
(ld. mellékelt kép)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése